Pages

Thursday, September 22, 2011

Laporan Penuh Perlawanan : Brighton VS Liverpool

Steven Gerrard kembali beraksi.
Liverpool bertandang ke Brighton dengan misi untuk layak ke pusingan seterusnya dalam kempen Piala Carling. Namun, misinya bukan sekadar memenangi perlawanan dan mara sahaja, Liverpool perlu melupakan kenangan pahit ketika menentang Tottenham sebelum ini dan perlu meneruskan rentak kemenangan. Sebanyak lebih kurang 6 pemain ditukar berbanding dengan perlawanan menentang Tottenham dan beberapa rumusan perlawanan dikumpulkan Gatal Tangan untuk paparan kita bersama.

Maxi menghalang gerakkan lawan.
1) Pertukaran Pemain Dalam Skuad.
Sepertimana yang kita semua tahu, Adam dan Skrtel tidak boleh bermain akibat dari kad merah dalam perlawanan sebelumnya dan membuka ruang kepada Spearing dan Coates untuk bermain dalam posisi masing-masing. Dan bukannya Spearing dan Coates sahaja berpeluang bermain namun, Kelly, Robinson, Bellamy, Kuyt dan Maxi turut sama dalam kesebelasan utama.

Bellamy diasak lawan.
2) Antara Barisan Pemain Yang Mencipta Banyak Peluang Gol.
Banyak gerakkan mencipta jaringan dapat dicipta biarpun hanya dua gol yang berjaya dijaringkan. Kemasukkan Bellamy, Kuyt dan Maxi ternyata adalah antara barisan yang mampu menghasilkan peluang jaringan berbanding yang sebelumnya. Bukannya Adam, Henderson dan Downing tidak bagus cuma, mereka kurang berkebolehan dalam mencipta gerakkan yang baik seperti Kuyt, Maxi dan Bellamy. Jika palang dan tiang bukan penghalang, pastinya Suarez sudah ada nama dalam senarai penjaring dan Bellamy pulang dengan lebih dari satu gol. Sememangnya Kuyt dan Maxi adalah pilihan yang dalam menjana serangan.

Suarez diganti dengan Gerrard.
3) Bellamy Dan Suarez.
Gandingan mereka dilihat antara serangan duo yang baik dan bertenaga dalam serangan dan pastinya ini adalah pilihan yang baik bagi Dalglish untuk serangan yang lebih mantap. Carroll pula boleh dijadikan pemain gantian dan mungkin berikan dia peluang bermain di Carling Cup berbanding Liga Perdana adalah cadangan yang bernas.

Robinson menghalang lawan.
4) Maxi, Kuyt Dan Spearing Buktikan Mereka Adalah Pemain Tengah Yang Baik.
Maxi dan Kuyt adalah antara pemain yang berpengalaman dengan bermain untuk kelab dan negara masing-masing. Ini sudah tentu menjadi panduan kepada mereka ketika bermain dan disitu membuktikan mereka antara pemain yang wajar diturunkan secara kerap dalam biarpun dalam sistem pergiliran pemain. Berbeza pula dengan Spearing, dia kurang berpengalaman luas seperti Kuyt dan Maxi namun persembahannya ketika ketika menentang Brighton adalah sesuatu yang boleh dibanggakan. Kuyt dan Maxi dilihat kreatif dalam menjana serangan dan ini mampu menjadikan bahagian tengah Liverpool lebih berdaya saing.

Carragher, pemain senior.
5) Carragher Dimamah Usia ?
Prestasi Carragher seperti sudah jatuh menjunam kerana ini adalah kali kedua berturut menyumbang penalti kepada pasukan lawan.Namun, wajarkah dia dipersalahkan?? Pada pendapat Gatal Tangan adalah tidak. Bukannya suka dengan kesalahan Carra cuma jika dinilai kembali, prestasinya sepanjang perlawanan adalah antara pemain pertahanan Liverpool yang kerap membantu Reina dalam bertahan. Dia dilihat dekat dengan Reina dan banyak kali mematahkan serangan lawan cuma kita dikaburkan dengan kesalahannya di dalam kotak penalti.

Coates dan Lucas bertahan mempertahankan gawang.
6) Barisan Kesebelasan Utama Pilihan Gatal Tangan.
- Reina
- Kelly, Carra, Coates, Enrique
- Gerrard, Kuyt, Downing, Lucas
- Suarez, Bellamy
ATAU
- Reina
- Kelly, Carra, Coates, Enrique
- Gerrard, Kuyt, Adam, Downing, Lucas
- Suarez
Pemain seperti Doni, Carroll, Henderson, Spearing, Robinson, Maxi, Bellamy adalah antara pemain yang patut ada dalam senarai simpanan. Agger akan menggantikan Coates sekiranya sudah boleh beraksi nanti.


Gerrard dibawa masuk pertama kali dalam musim ini.
Sekian sahaja dari Gatal Tangan dan berharap agar prestasi cemerlang ini berterusan dan mentaliti seorang juara berjaya dipakukan dalam setiap minda pemain. Akhir kata dari saya, YNWA!!

No comments:

Post a Comment