Pages

Thursday, August 25, 2011

Google Gravity....DOOMM!!!

Dah try Google Gravity ke blum? Pada yang dah, besh en? Dan pada yang belum, meh aku nak citer sikit. Google Gravity ni ialah efek yang dikenakan ke atas google hasil kerjasama Google dan Mr.Doob. Bila korang masuk jer Google Gravity ni, korang akan tengok segala bendalah kat Home Page Google ni akan jatuh cam kayu2 blok dalam game Angry Bird cuma tak pecah jer.

Apa yang menarik?? Bila korang masuk je halaman google melalui Google Gravity ni, sumer button, logo, dll milik google akan jatuh. Biarpun jatuh, korang still boleh wat carian. Carian ni kalu korang dah taip dan search korang akan dapati apa sahaja info yang korang carik akan bersepah jatuh cam orang buang sampah dari atas umah flat ke bawah. Dah la bersepah-sepah, korang boleh la plak serak-serakan carian korang yang bersepah tu. Siap boleh baling-baling lagi...hahaha!!

Hari ini, Gatal Tangan ada sediakan cara-cara nak layan Google Gravity dalam bentuk gambar agar mudah difahami oleh insan-insani sekalian. Selamat mencuba...

Langkah 1
Mula2 korang bukak Google tetapi hanya melaui Safari atau Google Chrome sahaja. Selain dari 2 search engine ni, tak boleh!!

Langkah 2
Taip "GOOGLE GRAVITY" pada ruangan carian dan pilih Google Gravity macam dalam gambar atas nih.

Hasil(a) Dari Langkah 2
Hasil(b) Dari Langkah 2
Nampak tak? Bersepah sudah google korang. Ni baru skit..please proceed to next step please..(cewahh....omputih dowh).

Langkah 3
Dalam langkah 3 ni korang taip ape-apepun yang korang nak carik dalam ruangan carian. Pastu tekan jer "enter".

Hasil Dari Langkah 3
Aku kalu google ni memang dah takder bende lain dah nak carik. Gambar skandal aku la yang aku taip...hahaha!! Tapi korang nengok...bersepah dah carian yang aku carik tu...hahahdoii......

Langkah 4
Langkah 4 ni mampu mengurangkan stress korang dalam menempuh kehidupan seharian korang sebagai manusia. Korang boleh pilih mana2 objek yang korang nak dan campakkan ke mana saja arah yang korang nak. Best..... Oh ye! Jangan klik ajer tapi hold klik pastu arahkanlah mana2 destinasi langgaran pilihan korang.

Selesai sudah kelas Google Gravity ni. Harap-harap korang berjayalah dalam usaha mencari Google Gravity ni.. Akhir kata dari saya YNWA!!

No comments:

Post a Comment