Pages

Friday, August 26, 2011

5 Fakta Bahawa Liverpool Mampu Mencabar Kejuaraan LPI !!

Bukannya auta tetapi fakta!! Ini adalah pesanan saya kepada mereka yang membaca post saya kali ini. Meskipun masih ada ramai yang menyangkal terutama musuh ketat LFC, Man. Utd namun setelah dikaji dan diselidik rapi, sememangnya LFC adalah percabar kejuaraan LPI kali ini.Fakta-faktanya adalah.....
Kenny Dalglish
1) Kepulangan King Kenny sebagai pengurus kelab : Kali terakhir LFC memenangi piala kejuaraan LPI adalah bersama King Kenny dan perkara itu dijangka berulang setelah semuanya kembali stabil setelah dia mengambil alih pengurusan kelab dari Roy Hodgson. Semua pemain dibawah pimpinannya bermain lebih baik dan gembira kerana cara pendekatannya dengan pemain adalah sangat baik dan pemain seperti Meireles nampak perubahan di bawah King Kenny berbanding di bawah Roy Hodgson. Pemain-pemain yang dibawa masuk oleh King Kenny juga adalah sejumlah pemain yang sanggup bermain untuk LFC dan bukan atas nama besar kelab atau wang semata-mata seperti Charlie Adam contohnya. Adam dengan jelas menyatakan hasratnya untuk membawa LFC ke arah kecemerlangan dengan sanggup tidak menjaringkan gol.
Luis Suarez
2) Luis Suarez, permata baru LFC : Suarez menjaringkan gol pertama LFCnya pada debut pertama lagi. Kemahiran tinggi serta kelincahannya dalam menggerakkan bola sememangnya disegani lawan. Mampu bermain sebagai penyerang solo mahupun 2 atau lebih penyerang. Suarez juga banyak dan mampu melorongkan bola-bola yang cantik kepada pasukan untuk menjaringkan gol dan ini menjadikannya seorang penyerang yang serba boleh makanya tiada sebab untuk mana-mana pihak lawan tidak menyeganinya. Kemahiran menggelecek Suarez semamangnya fantastik dan ianya terbukti ketika dia menggelecek pemain pertahanan Man. Utd. ketika pertemuan LFC dan Man. Utd.
John W. Henry
3) John W. Henry pemilik kelab yang terbaik : LFC bukanlah kelab sukan pertamanya yang dimilikinya. Henry sememangnya berpengalaman dalam menguruskan kelab sukan yang dalam proses pemulihan dan kehadirannya sebagai pemilik di LFC adalah sesuatu yang positif. Henry tidak berbalah dan percaya kepada King Kenny dalam urusan pembelian pemain dan ini terbukti dengan jumlah wang yang tekah dikeluarkannya sepanjang dia menjadi pemilik kelab. Meskipun berbelanja besar pada musim ini, Henry hanya menyasarkan ke Liga Juara-Juara berbanding kemenangan LPI. Penyokong LFC sememangnya senang dengan Henry.
Jordan Henderson
4) Pemain muda yang berpotensi : Tidak kiralah pemain muda dari kelab atau yang baru dibawa masuk, semuanya berpotensi sebagai pemain yang mampu menjulang LFC ke arah kecemerlangan dalam jangka masa yang panjang. Kelly, Spearing, Flanagan, Robinson, Shelvey adakah antara bintang muda yang dihasilkan oleh kelab dan Carroll, Hederson adalah bintang muda yang dibawa masuk kedalam LFC sememangnya telah diakui dan dipersetujui akan kebolehan meraka dan masing-masing cemerlang ketika bersama kelab terdahulu.
Charlie Adam

Steward Downing
5) Pemain tengah yang berpotensi besar : King Kenny pernah dikritik kerana membeli pemain tengah yang banyak Adam, Downing, Henderson sedangkan kelab mempunya pemain tengah seperti Gerrard, Kuyt, Meireles, Lucas, Aquilani, Maxi, Spearing, Shelvey dan ramai lagi. Namun setelah ramai yang menyaksikan bgaimana pemain-pemain ini beraksi ternyata tiada yang silap dengan tindakkan King Kenny. Sememangnya kita semua tahu, pemain tengah adalah pemain yang terpenting dalam menjana serangan mahupun memperkuatkan pertahanan kerana di tengahlah nadinya. Penguasaan bola lebih mudah dikawal dan ini mengurangkan risiko diserang bertubi-tubi oleh lawan.
Sekian sahaja 5 fakta yang saya dapati antara fakta yang tidak mampu disangkal oleh mana-mana pihak. Sekian sahaja dari Gatal Tangan dan akhir kata dari saya...YNWA!!

No comments:

Post a Comment